mandag 6. juli 2009

Helge Bovim

Dette har vært en rolig vår. I perioden fra februar til juni var jeg knapt nok på trykk med et eneste leserinnlegg, og ble bare avbildet i lokalavisen en eller to ganger.Så da var det kanskje ikke så rart at da jeg omsider kom på trykk igjen, i begynnelsen av juni, var det med navnet HELGE Bovim i billedteksten. Riktignok het jeg Einar i selve artikkelen, men det var tydelig at Fremover fullstendig haddeglemt meg.

Det er imidlertid ikke første gang dette skjer. En gang på begynnelsen av 90-tallet ble min far låst inne på et rom i et hus der beboerne ville stjele innholdet i legekofferten hans. Dette fikk jeg ikke høre noe om før over et år senere, da BA (Bergens svar på Daily Express) fylte førstesiden med bildet hans og overskriften "Lege kidnappet av narkomane".
Imidlertid ble min far også sitert noe senere - da han var rettsmedisiner - og denne gangen var det under navnet - riktig ja - HELGE Bovim.Tilfeldighet? Ikke nødvendigvis.
Det har seg nemlig slik at det av de 60 personene i Bovim-familien kun er én med noe større profesjonell journalistisk erfaring. Han har skrevet for et par riksmålsaviser og i Rygge-området, før han fikk seg kone i Slovakia og bor halve året der når han ikke er på reise eller passer sin mor.Og journalistens navn? Riktig. HELGE Bovim.

Det er dermed ingen tvil om at Helge har oppsøkt de stedene han finner Bovim-navnet i pressen, og byttet ut fornavnet med sitt eget - for profileringens skyld. Imidlertid er ikke nettjournalistikk hans sterke side, så han har bare funnet noen få.

Litt frekt likevel, da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar